vĂ€lkommen albin 💙


Onsdag 27/4 ringde jag mamma och sa att jag hade sĂ„ himla mycket mensvĂ€rk liknande smĂ€rta i magen men eftersom det avtog mot natten sĂ„ tĂ€nkte jag inte mer pĂ„ de tills torsdag 28/4 pĂ„ morgonen. Eftersom vi har lite problem i huset just nu for jag till Jesper för att gĂ„ pĂ„ toaletten  (gillar inte vĂ„ran bajjamajja vi för tillfĂ€llet har) efter ett tag börjar jag kĂ€nna dessa mensvĂ€rkar igen sĂ„ jag far hem och klockar och ringer förlossningen för att sĂ€ga att jag har vĂ€rk typ var 5-6minut. Dom tyckte jag skulle lĂ€gga mig med panodil och vila en stund. Aja tĂ€nkte jag och ringde mamma och pappa och prata. Mamma och pappa tyckte vi skulle fara till LuleĂ„ och strosa pĂ„ affĂ€rer ett tag och se om de blir tĂ€tare och dĂ„ krĂ€va en kontroll ifall att sĂ„ vi lyssnade pĂ„ deras rĂ„d och packade allting och for ivĂ€g. Aldrig nĂ„gonsin hade vi i tanke att vi skulle komma hem med bebis inte. Jag hade ont men dessa mensvĂ€rkar hade ju jag varje mĂ„nad innan jag blev gravid (lider av extrem mensvĂ€rk). Vi for och köpte glass i Töre, Ă„t pĂ„ Subway sprang lite pĂ„ affĂ€rer och sen tyckte aleck jag skulle klocka vĂ€rkarna igen. Var i snitt 4 minuter mellan sĂ„ jag ringde förlossningen fast jag egentligen inte ville (sa till aleck att som sĂ€kert tror jag Ă€r störd) glad i hĂ„gen frĂ„gade jag om jag kunde fĂ„ komma in pĂ„ en kontroll innan vi Ă„ker tillbaka till Kalix och dom gick med pĂ„ de, sĂ„ vi rullade mot sunderby. 

VĂ€l inne i sunderbysjukhus kĂ€nde jag inga vĂ€rkar först tĂ€nkte va i helskotta Ă€r de hĂ€r. Men skönt att fĂ„ se att bebisen mĂ„r bra iallafall. FĂ„r möta upp en jĂ€tte gullig barnmorska som tog och kollade allt pĂ„ mig och efter att jag legat och mĂ€tt vĂ€rkar och bebisens hjĂ€rta samt mitt höga blodtryck i ca:20 minuter sĂ„ sĂ€ger barnmorskan att jag har ca 3vĂ€rkar/10minuter vilket Ă€r godkĂ€nt. Hon kollar hur öppen jag Ă€r och dĂ„ brister barnmorskan ur sig: idag ska du föda barn. Du Ă€r öppen 7cm. 

BÄde jag och Alexander blev riktigt chockade och barnmorskan var riktigt imponerad över hur tapper jag var. Hon erbjöd lustgas med jag tackade nej för tillfÀllet dÄ jag kÀnde att jag kan kontrollera vÀrkarna men jag tog ett varmt bad istÀllet.

Efter badet var jag öppen 8-9cm och kĂ€nde att jag kunde börja med lustgas men tog endast den lĂ€gsta dosen. Jag satt och hoppade pĂ„ en pilates boll och flummade med Alexander. Vi skulle bli förĂ€ldrar idag, lyckan inombords var helt underbar. 

Mellan 9-10cm var vĂ€rst, dĂ„ kĂ€nde jag för första gĂ„ngen att jag klarar inte det hĂ€r. NĂ€r man kĂ€nner hur man vill krysta men inte fĂ„r. Psykiskt pĂ„frestande mĂ„ste jag sĂ€ga att de var. 

NĂ€r jag skulle krysta var jag sĂ„ trött, trodde aldrig jag skulle orka men nĂ„gonstans ifrĂ„n kom orken och tillslut sĂ„ ligger lille Albin pĂ„ mitt bröst. SĂ„ 28/4 22:30 blev vi Ă€ntligen 3❀

NÀr jag pratar sÄ försöker Albin med all sin kraft lyfta huvudet för att se upp pÄ mig, han var nog nyfiken pÄ sin mamma. Att fÄ se hur vackert barn vi har fÄtt var sÄ underbart.

Lyckan och kĂ€rleken för mitt lilla barn, jag Ă€r mamma nu. Mamma till en alldeles perfekt liten prins som jag Ă€lskat sĂ„ högt frĂ„n första sekund jag sĂ„g ett + pĂ„ graviditetstestet. I hela mitt liv sĂ„ ska jag göra allt för dig, jag ska bestiga berg och hav för dig ❀ mamma och pappa Ă€lskar dig ❀